Ruth Moreta Martín

Biografía

Sóc Ruth Moreta i vaig néixer ara fa 39 anys a Barcelona però he viscut sempre a Santa Coloma de Gramenet. Sóc llicenciada en Història contemporània amb Certificat d’Aptitud Pedagògica (CAP) i treballo com a personal de suport educatiu a un centre de primària de la ciutat. No obstant això, des de fa uns anys, realitzo tasques sindicals a la Federació d’Educació de CCOO com a responsable del personal de suport educatiu a l’alumnat amb necessitats educatives especials. Des de jove he estat una persona amb moltes inquietuds polítiques i socials. A la meva joventut em vaig apropar a algun partit polític però vaig acabar allunyant-me molt ràpidament, vaig trobar un altre escenari on poder expressar-me sense cortapises i canalitzar les meves inquietuds, reivindicacions i desitjos de construir un món millor. Aquest espai és l'escenari d'un TEATRE, un art que ha esdevingut per mi un espai polític importantíssim d’aprenentatge, lluita i creació. Sóc co-fundadora, directora i actriu de la companyia de teatre colomenc Ditirambo Teatre. Vaig començar a participar a Podem Gramenet des de gairebé els seus inicis. Pertanyo al Consell Ciutadà de Podem Gramenet i sóc la responsable de l’Àrea de Feminismes. També formo part des de la seva creació del Cercle de Feminismes i Sexualitats de Podem Catalunya. Des de ençà, ha estat un període d’aprenentatge intens construït des de la pràctica política quotidiana Facebook: Ruth Eme Eme Twitter: @RuthEmeEme

Motivación

He sigut escollida per caucus i em presento al CCA amb Ho Podem Tot. Dues són les raons de pes que em mouen a presentar-me: la primera és que, comparteixo la filosofia, valors i principis polítics i organitzatius d’aquest projecte polítíc que ha estat construït des d’abaix i de forma participativa, dues maneres imprecindibles per mi de concebre i practicar la política. I la segona, perquè vull participar i contribuir activament en la construcció del Podem fort i veritablement feminista pel que aposta HPT, i que jo comparteixo, convençuda que sense feminisme no hi ha revolució.