Organització

Podem va néixer amb la convicció que el canvi és possible i amb la seguretat que no el portaran els altres partits polítics (i menys encara els que ens han conduït a la situació actual), sinó les persones que treballen o busquen treball cada dia i exigeixen, amb tota legitimitat, un futur més pròsper i menys desigual per a elles i per a les seves famílies.

Tenim una idea nítida de quins són els nostres problemes (polítiques injustes i ineficients; institucions de tots al servei d’uns pocs; corrupció; desigualtat…) i de quines són les solucions: un govern per a la gent, responsable, solvent, independent i compromès amb els qui desitgen un futur millor.

Sempre vam saber que seria difícil, però comptem amb l’alè i l’experiència de moltíssimes persones. Al nostre país s’ha obert la possibilitat del canvi polític. Per aconseguir-ho fem falta tots, vinguem d’on vinguem, hàgim votat en el passat el que hàgim votat.

És ara. Sí que es pot. Podem.

Com s’organitza Podem?

Assemblea Ciutadana

L’Assemblea Ciutadana la conforma el conjunt de la ciutadania inscrita a Podem, actualment entorn de 350 000 persones. És l’espai on es prenen lesdel fet grans decisions (eleccions primàries, eleccions a càrrecs interns, estratègia política, programa…) i on tots els inscrits participen de forma directa, amb veu i vot. Els únics requisits per participar-hi són: ser major de divuit anys, comprometre’s en la construcció de Podem i acceptar el seu Codi Ètic.

Documents aprovats a l’Assemblea de Vistalegre

Òrgans

S’escull mitjançant elecció directa en primàries obertes a la ciutadania. Exerceix la representació política i institucional de Podem i assegura la coordinació entre les àrees executives del Consell Ciutadà, òrgan que presideix.
És un òrgan executiu col·legiat elegit mitjançant primàries obertes a la ciutadania. Desenvolupa les decisions adoptades per l’Assemblea Ciutadana i manté una constant rendició de comptes davant d’aquesta Assemblea i davant dels cercles amb mecanismes de participació directa.

Reglament
És l’òrgan encarregat de vetllar pel respecte als drets dels inscrits a Podem i pels principis fonamentals i les normes de funcionament de l’organització. Està formada per membres elegits de forma directa i independent, mitjançant primàries obertes a la ciutadania.
El día 24 de octubre se aprobará un nuevo Reglamento en el Consejo Ciudadano Estatal
REGLAMENT
CONTACTE

Cercles

Són agrupacions voluntàries i obertes de persones que convergeixen a partir del seu interès pel canvi, i que se sustenten en la democràcia i en la participació. Existeixen dos tipus de cercles: els territorials, que pertanyen a un territori determinat, i els sectorials, que treballen en una àrea programàtica o categoria professional. Posseeixen independència organitzativa sempre que es respectin els documents aprovats per l’Assemblea Ciutadana. Qualsevol persona pot posar en marxa un cercle i sol·licitar la seva validació, per fer-ho no cal estar inscrit o ser membre de Podem.

Validació de Cercles

Consultes, protocols i procediments